Európai Sárkány - A Félelmetes hatalom jelképe

A világ egyik legismertebb lénye az, akiket a világon mindenhol megtalálhatóvá váltak. Fogj egy lényt, mely hatalmas és veszélyes, és az ő nevének jelképével válsz te is fenyegető és szinte legyőzhetetlenné. Ilyen egy Sárkány nevének súlya.

Megjelenése:
Az Európában elterjed sárkány faj az, akit az ábrázolásokon mindig hat végtaggal ábrázolnak. Egy leginkább óriás gyíkra hajazó lényt, amely két hátsó, két mellső lábbal rendelkezik, valamit hátából denevérekére jellemző szárny található. Testének minden pontját pikkelyek borítják, továbbá fejéből néha szarv szerű kinövések is mutatkoznak amely akár a hátán a gerincén is teljesen végig tud menni. Szájában hegyes fogak sorakoznak, továbbá mind négy lábán karmok vannak. Nem elterjed az ábrázolása, de van mikor a mellső lábakat, lábak helyet karok ként kezelik. Méretei viszont egyedenként eltérnek.

Képessége:
Ez a sárkány képes a tűz okádásra a szájából, továbbá hatalmas teste miatt, az ereje is hozzá mérten óriási. Képes akár egy hajót is akár elpusztítani. Ám ezek mindig a méreteitől függenek. Látása és szaglása is kiváló, s ugyan primitív ösztön lény, képes a ravasz gondolkodásra. Pikkelyeinél, a nyakától a hasán át lábai belső felét érintve, elég erős pikkely páncél védi. Szárnyaival pedig képes a repülésre is.

Gyengesége:
Kevés gyengesége van egy sárkánynak, ám korán sem legyőzhetetlenek. Ugyanis képesek az éhen halásra, továbbá szervezete nem immunis a mérgekre, és lényegében hüllő mivolta miatt, a hideget is nehezen bírja. És ugyan nem bizonyított tény, de elvileg könnyen provokálhatóak, amik esetleges csapdába csaláskor hatásos. A legtöbb fegyver képes viszonylag kárt tenni benne, viszont a nyakuknál található egy kisebb pont, amely viszont halálos a számukra, ugyanis ahonnan a testükből jövő begyulladó gáz összegyűlik, egy jól irányzott lövéssel képes egy robbanást okozni, amely a testén belül képes kárt okozni.

A név súlya:
Vannak kik úgy hiszik soha sem léteztek. De mégis egy olyan lény ez, akivel nem hiszem, hogy más mitológiai lény, már csak a mérete miatt packáznak. Emiatt is nem csoda, hogy anno az emberek közt is, csak a sárkány neve már egy olyan jel volt, ami nem hozott sok jót magával.

Ilyen volt például a Societas Draconistarum (Society of the Dragonists) vagyis a tizenhatodik századi Sárkány Lovag Rend, vagy A Sárkányok Társasága. Maga már a név félelmet keltő volt a maga idejében. Ám egy a társaságban szerepet kapott Román férfi is, viselte ezt a nevet, ez volt II. Vlad Dracul, kinek utóneve a Dracul jelentette, hogy sárkány, míg fia pedig a Draculea nevet viselte, ami meg a sárkány fiát jelentette.

Elvileg régen, még a honfoglaló magyarok idején, a törzsek közt volt is egy magas rang, amit Sárkánynak hívtak.

A Sátán házi kedvencei?
Régen még mikor a Sárkány Lovag rend aktívabb volt, akkor még voltak kik tisztelték a Sárkányokat erejük miatt. Ám később a Kereszténység még nagyobb terjedése és befolyásával, végül le degradálódtak a Sátán kedvenceihez. Emiatt is lett rengeteg történetben, hogy mindig egy nemes isten hívő lovag volt csak képes legyőzni egy sárkányt. S csak hogy vissza kapcsoljak, a Dracul ház emiatt is szenvedett le degradálást, mivel innentől kezdve a Sárkányok egyenlőek voltak a Sátánnal, emiatt is lett később úgy ismerve III. Vlad Tepes Draculea, mint a Sárkány fiából a Sátán Fia. Mely csak mélyítette a félelmet.

Ám hogy csak egy közelebbi dolgot hozzak, vagy inkább jobban fogalmazva frissebbet. A Vivienne Medrano által készült Helluva Boss, animációs sorozat, mely a pokolban játszódik, ott is Sátán ugyan a műhöz hűen, de egy Sárkánynak lett ábrázolva. (Nem mintha baj lenne.)

Alfaja: Wyvern
Ezen lénynek, az egyik alfaja a Wyvern néven ismert sárkány, mely leginkább a Nyugati részén volt megtalálható Európának. Főleg az Egyesült Királyságban. Angliában, Walesben, Skóciában és Írországban, de megtalálható volt még a Franciáknál is. Noha a Walesieknél ironikus, hisz ők pont egy fehér és zöld mezőben lévő Vörös Sárkányt használnak. S mint nemzeti állat meg is van nevezne, mint a Walesi Sárkány (Y Ddraig Goch, Vörös Sárkány) Ám a lobogón egy rendes európai sárkány látható nem egy Wyvern.
A Wyvern, mely a egy Angol Francia szóból jött össze, amit a Latin vīpera szóból vettek, ami Viperát jelentett. Vannak is kik emiatt gúnyolják úgy mint a Kígyó Sárkány. Mivel Közép-Európában elterjedd rokonától eltérően, hat végtag helyet csak négy van neki, ahol a mellső lábak helyét vették fel a szárnyak. Ám még részletesebb eltérése, az a mérete, mível egy Wyvern sokkal kisebb mint rokona.

Végszó:
A Sárkányok rengeteg művészt ihlettek már az évek alatt, legyen azt zenemű, irodalom, szobrászat, festészet. Mindenhol megtalálhatóak voltak ezek a sárkányok, hisz mai napig vannak kik félik, vannak kik tisztelik őket. Emiatt nem is csoda, hogy rengeteg helyen, ha nem is ilyen formában, de gerincét képezik a mitológiáknak.

- V. Blackhand

Boszorkányok - A Sötét Mágiák Asszonyai

A boszorkány egy a sötét tudományok és mágiákban jártas egyén, aki képes mágiával emberibb alakot készíteni magának, amivel képes az emberek közt járni kelni. A boszorkányokat automatikusan az akkori kereszténység véget eretnekséggel vádolta meg őket, mely miatt vadászott egyének is lettek a boszorkányok, vagy fekete mágiában jártas egyének. Ám hiába ölnék meg az összest, ha a boszorkányság alapja nem más mint az emberi romlottság.

Boszorkány eredet:
Mint mondtam a Boszorkány vagy maga a boszorkányság addig soha nem képes meghalni, míg az ember rendelkezik romlottság vagy a megromlás képességével, addig lesznek boszorkányok.

Ahogy az előbb is mondtam körül belül harminc gyermekből egy lehet boszorkány és az sem biztosan, ugyanis az az egy gyermek nem a boszorkányságot kapja meg, hanem a mágia viselésének képességét mely passzív. Hogy az egyén mire használja az már mindig az egyéntől függ, lehet az rossz vagy jó.

Boszorkányság:
A Boszorkányság elégé szubjektív dolog, ugyanis a boszorkány szót is csak megnevezésként használták az ismeretlenre, mint például, a nem keresztény vallásúakra a pogány vagy az eretneket. Hivatalosan a Boszorkány megnevezést azokra illene használni, akik sötét mágiával való képességüket rosszra használják. Ám sajnos az emberi évek alatt bárkit aki hölgy volt, és esetleg többet tudott mint a kereszténység, azokat mind boszorkánynak tituláltak. Egy példa erre maga a Wicca, mely pedig egy ugyan boszorkány alapokhoz vissza nyúló dolog, ám itt az önös érdek helyet, az emberek segítését szolgálta, mondjuk főzetekkel. Maga a Wicca az viszont lehet ember is, aki ért a gyógynövényekhez.

Képességeik:
A Boszorkány nem annyira földhöz ragadtabbak mint hinnénk. Mivel a boszorkányok képesek szinte bármire, ami a tudásukból kitelik, ez lehet akár levitálás, állattá változás, a már említett emberibb alak felvétele (Mely amiatt kell, mert a sötét mágia elrondítja őket) vagy átkozott tárgyak gyártása. Erejüknek nincs határa, amíg a sötét erők szolgálják őket. Mely sokak szerint az ördögtől ered.

Megjelenésük:
Általában a Boszorkányok, vagy a már rosszabbik esetben banyáknak gúnyolt lények. A sötét mágiák használatával, egyre rosszabbul kezdenek el kinézni. Hajuk megfakul, bőrük ráncos lesz és bibircsókok kezdenek el nőni szinte mindenhol. Foguk és hajuk is egy egy ponton kihullik. És így tovább és így tovább. Sok Banya esetében, a bőr elszíneződést a balul sikerült főzetek okozzák.

Gyengeségük:
A Banyák hiába nagy sötét hatalom birtokosai, így is csak emberek, akik tudnak vérezni, így általában minden fegyver hatásos ellene. Ám mivel képes gyógyítani magát, legjobb fegyver ellene a máglyán égetés, amely a boszorkány perekkor a legtöbbször voltak alkalmazva.

A Boszorkány perek:
A Boszorkányság egy üldözött dolog lett a kereszténység korai időszakában, ugyanis eredetileg 1555-ben kezdődtek ezek. Maga a boszorkánykódás egy átkos dolognak eretnek dolognak tartották az akkori emberek. Ám az emberek szintén romlottak, így sajnos olyan embereket is halálsorra küldtek, akik nem voltak banyák. (Csak többet tudtak mint az akkori keresztények.)

Egy ember rá kiállt hölgy szomszédjára, hogy banya s már azonnal kérdés nélkül máglyára küldik. Egy udvarló férfit el hessegeti a hölgy, mérgében banyának vallja a hölgyet és mehet a máglyára.

Egy hölgy esetleg értelmesebb az akkori embernél, esetleg többet tud a csillagokról, az emberi szervezetről, a növényekről és így tovább. Azonnal banyának van titulálva.

Egy férfi félre lép, melyre felesége rájön, és hogy megússza azt hazudja, hogy az nő kivel félre lépet boszorkány varázslatot tett rá, emiatt is tette azt. Kell ragoznom, hogy mi történik ez után?

És ez így ment hosszú hosszú éveken át.

Hiedelem:
A Boszorkányokat sokszor ábrázolták történetekben gyermek evőnek. Ám ilyen esetben is, nem a hús az ami kell nekik, és nem is a vér, hanem a lélek amit fel ajánlanak a hatalmuk tudásuk növeléséhez.

- V. Blackhand

Griff/Griffmadár - Az oroszlán sas hibrid

A Griff vagy Griffmadár, egyike azoknak az mitológiai lényeknek, kik szinte pillérek ként tartják annak panteonját, a Farkasember és a Vámpír mellet. Vannak persze kik nem ismerik, de mégis a Griff volt az egyetlen, aki nem csak írásos formában tartottak életben, az elmúlt kétezer évben.

Eredete:
Hogy honnan ered, azt nehéz megmondani, mivel sok mitológiában megtalálható volt. A tudományos magyarázat az azt taglalja, hogy egy olyan dinoszaurusz csontot találtak az emberek barlangokban és egyéb helyeken. Amely csőrös volt, de szárnyak helyet négy lábal rendelkezett. (Elvileg egy Protoceratops lehetett)

Megjelenése:
A mítoszok szerint, a Griff egy Sas és egy Oroszlán keveréke. A teljes teste, vagy más esetekben a hátsó teste egy Oroszláné, míg a mellső lábai és elölről egészen a fejéig és a hátáig, egy Sas, mivel a hátából nő ki a szárnyai is.

Táplálkozása:
Étrendjét tekintve, mind két félről hús evő, de meg esz nagy testű állatokat, továbbá halakat is.

Viselkedésük:
Általában nem túl barátságosak, viszont nem keresik a bajt. Ám ha harcba kerülnek nem ismernek kegyelmet. Idomítani szinte lehetetlen őket, mivel makacs teremtések.

Egyéb szokásuk, amelyet a szarkákhoz kötnek, hogy a csillogó aranynak és ékszereknek nem tudnak ellenállni.

Elvileg születéskor, egy bizonyos idő után, a szülő képes hetekre is hátra hagyni kicsinyét, várva, hogy az megtanuljon repülni és vadászni. Ha nem repülsz le zuhansz, ha nem vadászol éhen halsz. Ha mind kettőt sikeresen vette egy Griff akkor onnantól önálló életet kezdhet el élni, amelyet már csak a család alapítás követ.

A független hűség az, amely még őket csodássá teszi. Ugyanis ha a lény párja elpusztul, akkor a másik nem keres sohasem új párt magának. Képes akár a fészkében elpusztult egyed mellet is maradni, a saját életének végéig is.

Élettartam/Ciklusok:
Egy Griff születésekor általában 1 évet tölt a tojásban. Kikelésekor általában nyolc éves koráig él a fészekben. (Ha a tojás éveket is számoljuk akkor 9 éves koráig) Ha a magára hagyás próbáját is sikeresen veszi, akkor általában még 6-7 év mire eléri az ivarérettségét, (15-16 éves) olyankor kezd el párt keresni magának, amely akár évekig is tarthat. Ha sikerül ez neki, akkor azonnal kezdődik a fészekrakás és a család alapítás. Mely után már csak maradék életét éli le, mivel egy Griff általában 30 vagy 40 évig él.

Családalapítás:
Mikor kezdik a család alapítást, fészkeiket általában magas sziklákra vagy barlangok mélyére rakják, ami képes távolt tartani az embereket és állatokat. Általában ilyenkor a nőstény egyed aki a tojásokkal marad, míg a hím egyed vadászik.

Kulturális fennmaradásuk:
Kulturális szinten amiatt voltak képesek fent maradni, mert sok kultúra vagy nemesi ház használta őket jelkép/címer ként. Mint nálunk is az Eszterházi család régen. Emiatt is lett tagja, a Herladiainak, ami a címerek motívumait foglalja magában.

- V. Blackhand

Farkasember - A Bennünk lakó szörnyeteg

"Annak kinek szíve tiszta volt, ki minden éjen imát mormolt, az is farkasként vonyít, mikor a farkasfű virít, és kikerekedik az őszi hold." - a Vajda.

Eredet:
Hogy honnan is ered, talán ez a legnehezebb kérdés mert tény, hogy Európában szaporodtak el, mégis van egy legenda ami szerint Görögországból származik.

Réges-régen volt egy király, Árkádia Királya Lycaon. Aki egyik nap, vendégségbe fogadta az istenek királyát Zeuszt, kinek lakomát szolgált fel. Ám a király megkívánta tesztelni minden tudását Zeusznak.

Lycaon megölte saját fiát Nyctimust, majd a testét bele sütötte és főzte Zeusz lakomájába, hogy vajon a mindent tudó isten felismeri-e, az ember húst a szájában. Zeusz elborzadva gusztustalannak találta ezt, és bosszújából Lycaont elvileg farkassá változtatta, aki csak a szeretteit fogyaszthatja.

Bár vannak olyan elbeszélések is, hogy nem Lycaon hanem a legidősebb fia ölte meg a testvérét, hogy megcsinálja ugyan ezt. Ott a gyermeket Zeusz egy villámmal öli meg, Lycaon pedig szintén farkas lesz.

Ám van egy másik. Elvileg Krisztus előtt 425-ben, Hérodotosz számolt be, hogy egy Neuri névre hallgató törzs, képes volt farkas alakot ölteni az év néhány napjában.

Fertőzés:
Maga a Lycanthropiának eredendően három változata van, ami alapján valaki Farkasember lehet. Az egyik és legismertebb maga a megátkozás, mikor egy boszorkány vagy egy nála hatalmasabb egyén átkoz meg valakit.

A másik fajtája pedig a fertőzés, ugyanis a farkasember lét a genetikát támadja, amely alapján mint a baktériumok képesek terjedni, karmolás, harapás vagy cseppfertőzés alapján.

Átok:
Említettük ugyan az átkot, de ennek is van több fajtája. Az egyik elvileg a megátkozás, mikor egy felsőbb hatalom szórja ezt az egyénre.

Van két manuális változata is. Az egyik mikor egy farkasember vagy farkas lábnyomából isszák ki a vizet.

Egy másik megoldás pedig ha az egyén farkas prémből készített övet vagy kabátot hord.

Gyengeségük:
Gyorsan képesek regenerálódni, így a legtöbb fegyver hasztalan ellene. Egyetlen esély az egy ezüst tárgy, legyen az töltény vagy penge, de annak is a szívét kell eltalálnia.

Egy másik nem ismert gyengeségük a Farkasfű amely nem hálálós, de képes maró savas hatást kelteni a Farkasemberen.

Megjelenésük:
A Farkasemberek általában a két faj közti jegyek megtartását szokta mutatni. Képes hátsó lábain állni, de akár karjaival négykézláb is haladni. Karjai hosszúak, teste robusztus, lábai pedig teljesen farkas lábak a gyorsaságuk miatt. Farka az egyensúlyozást segíti neki, továbbá farkas fejjel rendelkezik. Éles karmai és fogai vannak. Általában átalakulva 3 méter magasak is lehetnek hátsó lábon. Bundájuk színe pedig az egyén természetes hajszínétől fog függeni.

Nőstények:
Egyes tévhitek szerint nem léteznek Nőstény Farkasemberek, ami egy tévedés, mivel léteznek viszont kisebb populációban mint férfi egyedei. Általános esetekben a nőknél az örökletes Farkasember kórság jelenik meg. Ám sokszor esélyes az is, hogy a hölgy szervezete ellenáll a változásnak. S teliholdkor is, csak agresszívabbak szoktak lenni amit akár a szokásos havibajra is képesek fogni. Csak egy Farkasember tudja kiszagolni, hogy a nőstény farkasember-e egy hölgy vagy sem.

Elvileg létezik náluk is tüzelési időszak, ilyenkor sokszor a férfi egyedek egymás ellen harcolnak, szinte ölik egymást a jogért, hogy ki élhessen a nőstény egyeddel.

- Leona Black & Vincent Blackhand

Vámpírok - A vérehes élőholtak

,,Nappal holt lét él, éjjel életre kél. Vöröset lát és lép, Hisz tápláléka a vörös vér. Erőt sugall és mutat, Gyengesége megbújik titkai alatt." – Leona Black

Eredet:
A Vámpír szó szláv eredetű, pontosabban szerbhorvát. Bár egyes elbeszélések szerint ógörög netopirből származik, más források pedig a Török uber az az boszorkány szóból származtatják. (Látszólag mai napig nem tisztázott eredete a szakirodalomban)

Maga a Vámpír (misztikus, vérívó, emberforma) viszonylag rövid múltra vezethető vissza, viszont évezredekre visszamenőleg szerepelnek majdnem minden kultúrában olyan tevékenység, lény, betegség, amit ma a Vámpír fogalmához kötünk.

- Egyiptomban vérívó istenek, istennők és szörnyek voltak, kik embervéren éltek és emberi áldozatott követeltek.

- Az Ókori Görögök is ismertek efféle emberszerű démonokat. Vérüket itták és betegségeket terjesztettek. Empusának (Vérívó nőstények mivel hárman voltak egyes elmondások szerint, ők kisérték Hekátét, az alvilág démonjai) hívták, vagy voltak a Lámiák avagy a Brukolakhoszok. A görögöktől ered az a hiedelem miszerint a Vámpírok kopognak az ajtón és beinvitálás nélkül nem tudnak bejutni a házban.

- A régi Asszíriában (Mezopotámia ókori történelmi északi régiója) az az ember, akit a halála után felelőtlenül nem temettek el rendesen, vérszívó élőholtként ,,élt" tovább.

- A Vámpír alakja erősen össze kötődik a vér motívumával, tekintve, hogy a Vámpír (már) halott és féllétnek fenntartásához vérre, ergo életre van szüksége az életben maradáshoz. A kereszténység felbukkanásával jobban kötik a Vámpírokat az ördöghöz, mint a gonoszság és romlottság jegye.

Vámpírizmus:
A Vámpírizmusnak eredete, egészen régre vissza nyúló, pontos információ, hozzávetőleges időpont vagy forrás kultúra nincsen. Körül határolható eredet nincs, bár több száz éve kutatják megszállótan.

Amit tudunk, hogy 1732-től vizsgálják orvosi és tudományos szempontból is a kérdést. 1755-től be is tiltották a vámpírizmussal kapcsolatos mindennemű dolgokat.

A szellemek és boszorkányok, akikhez vérívás köthető kivétel nélkül humanoid formájúak főként emberi alakban vannak. (de szinte kivétel nélkül tudnak alakot váltani) Ám a démonikus vérszívók, lidércek és alakváltók alapvetően nem emberi formájúak.

Az állati vámpírizmust is homály fedi, a történelem majdnem egészét, noha utalások találhatok több ezeréves leleteken. A ragadozó ösztönű állatok bevonása a vámpír mitológiában érthető, (hiszen bárki láthatott vért nyalogató macskát, kutyát, oroszlánt stb.) de jóval érdekesebb, hogy a növényevő állatokat miként voltak képesek bevonni. Itt csak találgatni lehet (rivalizálás, fehérje szükséglet stb.) a válasz sokféle lehet, és nem kizárólagos.

Nem könnyű ilyen témát boncolgatni, mások az elnevezések, mások a skatulyák, nézőpontok, de ez mit sem változtat a tényen, hogy a vámpírizmus minden kultúrában megtalálható. A Vámpírizmus tekinthető a kannibalizmus egyik formájának is.

Energia Vámpírok:
A Vámpír fogalmi köre nem szűkíthető le csak a vérivásra.

Létezik energia vámpírizmus is, itt energiacsere/leszívásról beszélünk. (lényegében társadalmi érintkezés) Energetikai károsodás történik azzal ki találkozik egy energia vámpírral. Ők általában eredendően lényegesen gyengébb ember. Mivel energia hiányában szenved, igy úgy hiszi, hogy adott emberekkel való energia kapcsolat (érintkezés, kommunikáció, elnyomás stb.) oldja meg energia hiányát. Mivel a társadalmi érintkezés, folytonos energiacserét képez, igy mindenki kicsit energia vámpírnak mondható. Viszont ténylegesen energia vámpírok azok, akik részben vagy egészben képtelenek saját energiát előállítani, ezért akarva/akaratlanul megterhelő, káros mennyiségben vonják el környezetükből.

Onnan jöhetsz rá, hogy energia vámpírral találkoztál, hogy miután nincs környezetedben sokkal fáradtabb vagy mint voltál és körülbelül semmit sem tettél talán maximum kommunikáltál.

Anatómia:
Klasszikus variáció szerint sírjukból kikelt holtak, bőrük sápadt, szemfogaik nagyok és hegyesek. Sok esetben nem épp szépnek tekinthetőek, hanem gondolkodni képtelen, járkáló élőholtaknak. (zombi szerűnek)

De többségben földöntúli szépséggel, csáberővel felruházott emberszerű alakok. Tehát igazából bárhogy kinézhetnek, lehetnek átlagos emberek is nagy vonzerővel.

Képesség:
Látásuk tökéletes messzire elérnek, hallásuk kiváló még a szív minden egyes dobbanását és a véráramlását is meghalják. Amellett nagyon gyorsak és emberfeletti erejük van. Vetélkedik a farkasemberével. Egy pillanat alatt köddé válhatnak, akár állatokat is képesek irányitani de főleg embereket tudnak megbűvölni, hipnózis alá vonni, ez annyit rejt magában hogy rá tudja venni az illetőt hogy beinvitálja házába, esetleg elfelejttetheti azt hogy meg támadta és vérét ontotta. Van, aki képes repülni is vagy nappal járni/kelni. (pl. energia vámpír) Képesek a gyógyításra saját vérükkel igy, ha táplálkoznak könnyen eltüntethetik szemfogaik nyomait csak a vérét kell oda kenniük a nyílt sebre, vagy ha súlyosabb sérülésekről van szó akkor meg itathatja az egyént vérrel és gyorsan begyógyulnak sérülései. Továbbá le tudja követni majd azt, akinek vérét itta, érezni fogja, ha bajban van vagy ha fél.

Vámpírrá tétel:
Megfelelő móddal vámpírrá is lehet tenni valakit, ez nem fog megtörténni egy egyszerű harapástól ennél többre van szükség. Több elmélet született már erről van, ahol úgy tartják, hogy teljesen kikell szívni a vért a testből utána a vámpír vérét kell bejuttatni, általában ilyenkor a vámpír feltépi csuklóját szemfogaival és az áldozat szájához emeli, hogy torkába folyón vérre, ezután föld alá temeti és másnap éjjel kell új életre.

A másik elmélet szerint, ha iszol egy vámpír véréből és esetleg 24 órán belül halálos balesetett szenvedsz vagy direkt ölöd meg magadat akkor, újra élhetsz és van további 24 órád táplálkozni, tehát vért fogyasztani, ha nem teszed végleg életed veszted, ha viszont elfogyasztod valaki vérét akkor vámpírrá válsz teljesen.

Gyengeség:
Nos köztudott tény, hogy éjszakai lények igy a napfény a gyengepontjuk. (persze mint említettem vannak kivételek) Továbbá beinvitálás nélkül nem léphetnek be valaki otthonában, és szent földekre sem léphet. A tiszta vas, a fokhagyma, a szentelt víz és továbbá a verbéna (vasfű) jó védekező eszköz ellenük. Azonban ez még nem minden ugyanis a Farkasember karmolása az egyik legnagyobb méreg számukra, igaz nem feltétlenül halnak bele, de olyan fájdalmat, kínt és betegséget okoz, hogy vágyni fognak a halálra. Továbbá elpusztítani úgy lehet őket, ha fakaróval szívükbe szúrunk, vagy fejüket kell lecsapni és elégetni testével együtt.

Érdekesség:
Ha egy vámpír táplálkozik akkor kedvence a nyaki aorta, (kinek ne lenne kecsegtető egy finom nyakba harapás), továbbá kedveli a lágyék részt is hisz ott is sok vér áramlik át a testen és még, könnyebb is elrejteni nyomait, egyéb testrész, amit érinteni szokott szemfogai az pedig nem más, mint a csukló. Nagyobb hatalma lehet afelett az ember felett, akiből táplálkozik hisz meg gyengíti őt. Valamint az energia vámpírok bárhol ott lehetnek körölötünk, akár éjjel, akár nappal. (csak óvatosan) Mára már a Vámpír szó Összekapcsolódott a szexualitással, az emberben megbúvó állattal, a 19.század vadromantikájával és a titokzatosággal.

Végszó:
,,Az emberi, vagy állati eredetű vér fogyasztása nagyobb mennyiségben vasmérgezést, májkárosodást, tüdővizenyőt, idegi rendelleneségeket, alacsony vérnyomást és dehidratációt okoz, kerüljétek a vér fogyasztását."

- Leona Black

Nekromanta - Diadal a holtak felett

Eredete:
Nem sokban hazudtolom meg első szavaimat, de tény, hogy maga a Nekromanta-ság, korán sem olyan egyszerű mint mi azt gondoljuk. Ugyanis maga a Nekromancia mint mesterség nem keverhető össze a Nekromantával mint megnevezés. Legalábbis a mi esetünkben nem.

Ugyanis az Ógörög szó a Nekromancia eredetileg a halottjóslást foglalta magába mint szó. Mig a Nekromanta pedig nem beszélni vagy jósólni, hanem fizikai vagy spirituális formában képes ezeket a lelkeket vissza hozni.

Leggyakoribb esetben azokat az embereket, (legyen az férfi vagy nő) nevezik Nekromantának, aki rosszul fogalmazva, de uralkodnak a halottak felet és parancsára képes azokat vissza hozni az élők világába.

Képességei:
Képességeit tekintve, leginkább azt tekinthetjük egy Nekromantánál, hogy mennyire is tapasztalt a Fekete Mágia használatában. Ugyanis ennek a tudásnak a lényege, hogy milyen formában képes vissza hozni a holtakat.

Kezdő:
A kezdő kategoriába tartozik amikor is magát a holt lelket képes vissza hozni, viszont annak fizikai alakot nem képes adni, ilyenkor inkább szellem formában marad a lélek amely fellet uralma van.

Haladó:
A Haladóba tartozik már az, mikor a léleknek képes testet adni, bár ez ilyenkor kimerűl egy holt maradványban, legjobb esetben csontvázban, mely lélek jelenlét képes a csontot egyben is tartani.

Tapasztalt: A Tapasztalt Nekromanták azok akik már képesek egy sokkal strapa biróbb testet adni a hallotnak, ilyenkor ezek általában zombik szoktak lenni, akik már teljes mértékben élő holtak, hisz nem törnek össze olyan könyen mint egy csontváz, s ugyan lomha, de strapa bírob.

Mester: Akik már eléréték a mester fokot, azok képesek mind a három formában vissza hozni a lelkeket, nagyobb mennyiségben is. Bár vannak még pletykák, hogy Más élőholt lényeket is tudnak alkotni, mint például Vámpírokat (De ez csak Teória)

Gyengeség:
Nagyon fontos dolog a gyengeségüket tekintve az a dolog amely a legfontosabb, mégpedig hogy érteni is mi a Nekromanta. "- azokat az embereket, nevezik Nekromantának, aki rosszul fogalmazva, de uralkodnak a halottak felet."

És itt fontos értelmezni, hogy uralkodnak/uralkodik a holtak felet, nem pedig a halál felet. Egy Nekromanta hívhat vissza akárhány lelket, a saját halandó fizikáját nem képes befolyásolni vele, ugyanis akárcsak bármely ember ö maga is képes meghalni.

Érdekesség:
Fontos tudni, hogy mégis kit nevezhetünk Nekromantának. Hisz például Sauron-t joggal nevezhetjük Nekromantának, míg egy Victor Frankenstein-t pedig nem.

El is mondom miért.

A Nekromanta és a Nem Nekromanta-t a holtak visszahozásának teknikája választja igazából el. Hisz most nézük Victor Frankenstein-t, hisz mikor vissza hozta szörnyét az életbe, az nem volt teljesen engedelmeskedő, olyan volt, mint egy gyermek egy szörny testében.

Mig egy Nekromanta és a teremtményét pedig össze köti a mágia mely visszahozta, igy konkrétan a lény függ gazdájától és akaratból nem képes szabadulni annak parancsától sem. Valamint ha a Nekromanta meghal, akkor a lények is vele pusztulnak, ugyanis maga a Nekromanta az a pillér, mely az élők világán tudja tartani a holtakat, ha nincs pillér akkor nincs kötödés. És az Istenek, Ozirisz, Hádész vagy Santa Muerte visszahivják magukhoz szolgálóikat.

Fontos tudni még azt, hogy a Nekromanta nem a konkrét lelket hozza vissza, hanem csak egy lelket. Igy például egy alig 2 napja meghalt testbe, nem képes az eredeti személy lelkét vissza hívni.

Végszó:
Uralkodni a hallotak felett, soha sem ugyan az, mint uralkodni a halál felett, hisz akárcsak a királyok, vagy bármely hatalmon lévő ember, legyen az polgármester, vagy csak nemes.

Egy ember erejét mindig a körülötte lévők adják, a szolgák, a nép vagy ebben az esetben a lények, de csak vegyük ki öket a képletből és mindig ott marad egy ember, ki csak jelképesen van hatalmon, hisz a hatalmat mindig a nép adja az embernek és pedig az uralkdo saját magának.

- V. Blackhand

Hippogriff - A felséges nemes

Eredete:
Hogy honnan is ered a Hippogriff azt nehéz megmondani, ami biztos az az, hogy leginkább Európában volt látható, s magasabb populációban pedig a középkorban. Egyes elbeszélések szerint az Urál vagy a Rif hegységről származik, ám mivel egy elszaporodott lény volt a középkorban, így rengeteg helyre eljutott. Egy spanyol történész szerint, a középkorban hallott olyan pletykákat is, hogy Franciaországban, a most modern kori Roussillon településnél, Céret városának környékén éltek Hippogriffek. Bár vélhetően Görögországból származnak.

Elvileg réges-régen Vergilius római költő, a Nyolcadik eklogájában egy pásztorról szóló verésben, mikor érzékeltette a lehetetlenség fogalmát, egy ilyen sort írt. "- Párja a lónak ekként Griff lesz, az ebekkel a félénk őz pedig egy forráshoz fog még járni."

Mint tudhatjuk a Hippogriff mutat némi egyezést a Griffmadárral, emiatt is nem csoda, hogy ez a sor felveti a kérdést, hogy akkor a Hippogriff az egy Ló és egy Griffmadár párosodásából született meg. Melyet 1516-ban egy Olasz költő, név szerint Ludovico Ariosto, Az eszeveszett Orlando című írásában, alapul vett és ismét megmutatta nekünk a Hippogriffet (Ha nem hiszünk abban, hogy tényleg léteztek, akkor Lodovico Ariosto-t nevezhetnénk a Hippogriff kitalálójának, de ezt mindenki döntse el maga, hogy miben hisz.)

Külseje:
Külsejét tekintve, aki látta már tudja hogyan fest ez a lény, mást nem látta a Harry Potter filmeket. De aki nem annak gyorsan elmondom. Nem egy ördögtől való dolog, hisz mint az előbb mondtam is, egy Griffmadár és egy ló keveréke. Maga a ló megjelenését kell így kicsit szét választanunk, ugyanis még a hátsó része ló maradt, ami viszont a madár gének miatt szerintem lehet kitollasodott kicsit, addig elöl pedig teljesen a sas dominál. A mellső lábai, a testének azon fele és feje is mind Sasok, valamint persze sas szárnyakkal is rendelkezik.

Méretben viszont mint egy kifejlett ló annál nagyobbra nem tud megnőni. Általában a színűk ami változó, de hogy ez genetika miatt, vagy a térség atmoszférája miatt változik azt nem tudni pontosan. De volt már látható vihar szürke, barnás rózsaszín, bronz vörös és éjfekete színben is.

Táplálkozása:
Az étrendje sem túlzottan érdekes, mivel a madár fej dominál nála, így hús evő lény, bár szerintem nem kivethető az sem, hogy erdei bogyókat is elfogyaszt. De étrendje általában kimerül madarak és kisebb emlősökben, amiket egészben nyel le. Vannak elbeszélések arról is, hogy akár őzt vagy akár lovat is elfogyaszt, ám viselkedése véget finnyás, mivel nem hajlandó loholni az étele után. (Bezzeg egy oroszlán vagy farkas meg fusson csak nyugodtan?! A fene a kényes pofájának.)

Viselkedése:
S ha már kitértünk milyen finnyás is a Hippogriff, akkor térjünk is rá a viselkedésére. Ami szintén megérne egy misét. Viselkedésükben lehet látni többnyire az előbb is látott kényességek, de felfedezhető gőgösség és magának valóságot is. Mint egy igazi kis király vagy egy nemes, emiatt persze nem is mindegy, az ember hogyan közelíti meg "Ő Felségét"

Általában megérzik a veszély, s az emberek viselkedését, így csak azokat engedik magukhoz, akik tisztességesek velük, hogy ez pontosan megérzésből fogja eldönteni azt nem bizonyították még. Ám már tudhatjuk Hagrid bácsitól, hogyha meghajolásoddal tisztességet mutatsz egy Hippogriff előtt, s ő ezt viszonozza akkor már nincs esély arra, hogy bántani fog téged.

Vannak persze olyan egyedek, akik még ezek után sem tűrik meg az embert, de miután rájött, hogy nem jelent rá veszélyt békén hagyja az ember. Akik nem tisztességesek, hát azokat általában megölni. Ha szerencsés vagy megúszod egy karmolással a karodon, ha pedig az ÚR is melléd áll, akkor csak hátsó lábára ágaskodva, szárny csapásokkal kerget téged el.

Képessége:
Bármely mágikus erővel nem rendelkezik, így leginkább a fizikai adottságait használja. Ezek kimerülnek a szárnyával járó repülés képességgel, a nagy karmaival és az erős csőrével. Ám fizikailag is strapa bíró, ugyanis képes a lovat is elcipelni vagy akár 3 embert is repülés közben és a földön is.

Érdekességek:
A név Hippogriff eredetileg már előre le leplezi előttünk a lényt magát, ugyanis eredetileg a Görög Hippo és a Latin Griffus szóból ered a neve, melyek azt jelentik, hogy Ló és Griffin.

Ha olvasunk pár történetet, felfedezhetünk, hogy hasonlóan jelenik meg a hősök és lovagok segítségére, mint a Pégaszosz.

Szaporodása nem tisztázott, mivel valakik szerint tojásrakó, melynek vékony héjas tojásából alig egy nap alatt ki kell a Hippogriff kicsike. De valakik szerint eleven szülő. De általában 3 utódot hoz a világra, akik egy hét alatt megtanulnak repülni, de csak hónapok után kísérik az anyjukat bárhova.

Hűséges társ ha van vele már "kapcsolatot" de mégis párt magának egy Hippogriff kivételesen nem örökre választ. Általában nem ménesekben élnek, de egy csoportban több a hím mint a nőstény. Ha két kanca találkozik akkor nem biztos, hogy össze csapnak, de van rá esély.

Vannak feljegyzések arról, hogy elvileg a Lovak és a Griffmadarak közt, van egy bizonyos ellenszenv, amely furcsa azt nézve, hogy a Hippogriff pont a két faj keveredése.

Érdekesség még náluk, hogy általában azokkal az emberekkel, akikkel megvan az oda vissza tisztesség, azok mellé képesek egy életre is leragadni. Emiatt is volt, hogy sokszor be voltak idomítva, Mágikus Királyságok vagy Rejtett Kincsek örzsésére.

Végszó:
Sokszor hiszik az emberek, hogy ami két lény keveréke, az egy torzszülött, hisz figyeljük csak meg egy rasszista ember gondolkodását. Ha valaki a saját fajtájából, egy másikkal van együtt, akkor az elítélendő. És már elkönyvelnek egy gyereket, nem másnak mint egy torzszülöttnek. Holott ahogy a Hippogriff esetében, egy igenis csodás lényt pillanthatunk meg.

- V. Blackhand

Tündérek - A világ mitológiából

Tündér a Folklórban:
A tündérek, mint csodás mitológiai és mesei alakok igen népes családfát és szerteágazó történetet tudhatnak magukénak. Maga az alak szinte minden népnél megtalálható valamilyen formában. Az indiai népektől az irániakon át a kínaiakig egyaránt előfordulnak a hiedelemvilágokban olyan varázslatos lények, melyek ártó vagy jó szándékúak, és a létezés egy magasabb, vagy legalábbis embertől különálló részén foglalnak helyet, ugyanakkor az isteni szférát még nem érik el. Az európai folklórban betöltött helyük és megformálásuk korszakonként változó, de népenként, ha nem is egyforma, azért legalábbis hasonló. Ennek oka elsősorban történelmi, a görög kultúra rómaiba történő átszivárgásának, a római birodalom terjeszkedésének, majd a középkori keresztény egyház egységesítő törekvéseinek, valamint a reneszánsz antikvitás iránti tiszteletének köszönhető.

Legtöbbször az istenektől független vagy akár az istenek felett álló alakokként képzelték el őket. Ugyanakkor magának a tündérnek jó néhány típusa igen erős összefüggést mutat a szintén görög nimfákkal. Elsősorban azok a változatok mutatnak sok hasonlóságot a nimfák különböző formáival: najádokkal, nereidákkal, dryádokkal, melyek tavi vagy vízi, illetve erdei tündérként szerepelnek; ezeket a formákat Artemisz/Diána vadászistenségek szerepköre és alakja is formálta. Emellett kialakulásukra a római geniusok, jóságos szellemek is hatással lehettek.

Mivel minden nép a maga világát sok mesei, varázslatos lénnyel népesítette be, így elkerülhetetlen volt az, hogy a különböző kultúrák találkozásakor az alakok keverednek. Így történt ez a tündér esetében is, hiszen az Európában élő népek: kelták, germánok, szlávok szintén rendelkeztek a görög nimfákhoz, Moirákhoz, a római Párkákhoz, geniusokhoz hasonló, de azoktól némileg eltérő csodás alakokkal, például a germán Nornák, valkűrök, a skandináv trollok, a Balkán tündérei: a délszláv vila és szamodiva, szamovila, az albán, román zinâ, zîna (legáltalánosabb román tabunevükön fele). Az ma már ennyi év távlatából gyakorlatilag kideríthetetlen, hogy az egyetemes kultúrtörténet egyébként is igen változatos és korszakonként változó tündérábrázolásában mely nép mennyit tudhat magáénak.

A kelta hiedelemvilág tündérei:
Az angol/ír tündéreket elsősorban a kelta mitológia hiedelemvilága formálta. Maga a szó, fairy ma a köztudatban, angolszász nyelvterületen egy olyan apró tündért jelent, mely szárnyakkal rendelkezik, megvan a maga különálló kis világa, emberekkel csak kivételes alkalmakor érintkezik, nagyon hasonló az ír mesék igen kedvelt csínytevő, kincsőrző manójához. Az ír-kelta tündérek világa azonban nem ilyen egyszerű. Rengeteg fajtáját különböztetik meg: banshee (halálhírnök), finn (csínytevő szellem), gnoll, gnóm, kobold, bányamanó, brownie és még rengeteg a tündérektől nehezen megkülönböztethető szellem, törpe, vízi tündér, sellő és egyéb furcsa félszerzet. Az írek történelmében és a mitológiájában is változatos képet mutatnak ezek a lények. A szigeten élő, az írszigetet az ír-gaelek előtt benépesítő varázserejű népek harcát és emlékét az ún. mitológiai ciklus, mondakör őrzi. Ebben nagy szerepet kapnak az akkor élt varázslatos lények, akik az ír hódítás után földalatti üregekben és barlangokban élő tündérnéppé, a sídekké váltak. Ennek a népnek (melyet korábban Tuatha Dé Danannak is neveztek) az uralkodója, a Dagda és leszármazottjai továbbra is központi helyet kaptak az írek életében és mesevilágában. Birodalmaikhoz az írek gyakran a túlvilág fogalmát is kötik. Sokféle ilyen birodalmat ismer az ír hagyomány, melyek közül néhány jelentősebb: Az Ifjúság Földje (Tír na nÓg), Az Ígéret Földje (Tír Tairngire), A Nők Földje (Tír na mBan). Egy másik mondakör Avalon birodalmával is foglalkozik, mely szintén a tündérek varázslata által az emberek számára nem látható, nehezen elérhető.

Az angol nyelvben a tündérre, manóra, törpére van még egy szó: elf. Nem csak egy vagy több konkrét lényt takar, hanem maguknak a természeti erőknek csendesen, a háttérben működő megszemélyesítőit is magába foglalja. Az elnevezés a germán mitológiából származik, a német nyelvterületen ugyancsak megvan, szintén elf, esetleg elbe alakban, de a skandináv népeknél is megtalálható hasonló formában és jelentésben.

A Balkán tündérkultusza:
A balkáni népeknél ugyancsak megtalálható egy sajátos tündér kultusz. Ez leginkább a görög nimfákra emlékeztet, de vannak egyéni jegyei is. A szláv tündér, a vili fő jellemzője az, hogy legtöbb vonásában – főleg magyar nyelvterületen – boszorkánnyá vált, jelentése sok helyen tündér és boszorkányt egyaránt jelentő szépasszony, fehér asszony, kisasszonyok jelentéskörébe olvadt bele, átalakítva a valószínűleg ettől eltérő honfoglalás kori magyar tündérképzetet. De vannak egyéb sajátosságai is, nemcsak nőnemű, esetlegesen ártó szándékú, boszorkányos jellegű tündérek léteztek a szláv népek képzeletében, hanem többek közt vihar és állatalakban megjelenő tündérek is. A vilik megjelenési formája sokszor valamilyen vihar vagy forgószél, melyet vilik táncának is neveznek. A zoomorf tündérek egyik érdekes formái a lóalakban megjelenők, a Tódor-lovak, ló-tündérek. A másik sajátosága a szláv tündéreknek az időszakos, naptári dátumhoz, vagy jeles alkalomhoz köthető megjelenés. A következő eltérés a középkori és reneszánsz nyugati folklórral szemben a tündérek veszélyességi foka, sokkal inkább ártó jellegűek, mint nyugati testvéreik.

Csallóköz tündérei:
A néphagyomány szerint, Ipolyi Arnold által említett boldog Aranykertet az aranyhajú tündérek lakták. A nagy Duna szigetei voltak legkedvesebb lakhelyeik és mulatóhelyeik a tündéreknek. Ott járt egykor Tüdér Ilona is, mint hattyú úszkált a Dunán. Vízi tündérpalotáikban gyönyörűség uralkodott, aranytól és gyémánttól ragyogott ott minden. Vízi tartományaik a tündéreknek messze terjedt, le egészen a tengerig. Maga Csallóköz, régi nevének a régi Aranykert elnevezése, tündéri legendákra épül.

Csallóköz-püspöki monda szerint, Csallóközben aranyhajú tündérlányok jártak a Macskaréven, a mogyorósi uraság rétjére; egy agg fűzfa alatt, mely ma is látható, terítették meg asztalukat; kinek kedve támadt az hozzá állhatott és jól lakhatott. Távozásukkor a tündérek sarujából aranypor hullott a nyomukban, ki mennyit bírt, annyit vihetett magával, nem volt akkor sem szegénység, sem koldulás az egész tájon. Azonban, amióta egy gazember a tündérek asztalánál jóllakott és hálátlanul rácsúnyított asztalukra, azóta sohasem látta a tündéreket senki arrafelé. a macskarévi révész kompjában egy aranypatkót talált, azzal lett kifizetve, amikor a tündérek eltűntek a környékről. Azóta a környéken gyakran nyomor és éhség uralkodik a nép között. Aranykert helyett, Csallóköz lett neve. Napjainkban is partjai mentén aranyat lehet mosni néha napján, emlékezve az egykor itt élt tündérekre. A tündérek a csillagokba szálltak a helyi néphit szerint.

Ezen tündéri boldogító szokásokat a néphagyomány mondókákba, gyermekjátékokba mentve őrizte: "nyitva van az aranykapu, csak bújjatok rajta...", "az aranyalma most bimbózik..."; "aranyhidat csinálnak, csak át kell menni rajta..."

Hasonló monda járja Hontból: Födémes és Palást között, az iskonyai pusztán egy kőhalom alatt, melyet a hagyomány régi templom és város romjainak tart, mellette elterülő tóról az járja, hogy éjjelente aranyhajú tündérlányok fürödtek és a tóba mosták aranyhajukat, melyet a tóparton fésültek. A környék lakósai az elhullott arany hajszálakat felszedték és gazdagságban éltek, aranyszövetben jártak; de egy fösvény ember meglepte a tündéreket és egyiknek orvul levágta egy hajtincsét, mire a tündérek eltűntek a környékről. Azóta sem látták az emberek őket errefelé. A lakósok elszegényedtek és koldusbotra jutottak. A vidék pusztasággá vált, el silányosodott.

- Leona Black


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked.

Haladó beállítások

Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.